Εθνικό Μητρώο Φορέων Ιδιωτικού Τομέα Μη Κερδοσκοπικού Χαρακτήρα που παρέχουν υπηρεσίες Κοινωνικής Φροντίδας
Ειδικό Μητρώο Εθελοντικών μη Κυβερνητικών Οργανώσεων

Τετάρτη 20 Ιανουαρίου 2010

Στο ίδιο έργο θεατές...

Έχοντας διαβάσει την απάντηση του Υπουργείου - τυπικά της ίδιας της Υπουργού Παιδείας - στην ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής κ. Τζηκαλάγιας σχετικά με την πλημμελή εφαρμογή της παράλληλης στήριξης των μαθητών με αυτισμό στο Νομό Καστοριάς, μετά από καταγγελία της Εταιρείας μας στην Υπουργό, μπορούμε μετά βεβαιότητας πλέον να ισχυριστούμε ότι δυστυχώς η νοημοσύνη μας συνεχίζει να υποτιμάται.

Στις τρεις απο τις τέσσερις συνολικά παραγράφους της απάντησης, αναλύεται με τεχνοκρατική ακρίβεια η διαχείριση των πιστώσεων που έλαβε το Υπουργείο Παιδείας για την Ειδική Αγωγή, πανελλαδικά. Ακρίβεια που προσπαθεί, μέσω των αριθμών, να εντυπωσιάσει τους μη γνωρίζοντες . Η Καστοριά εν ολίγοις, οφείλει να είναι ευγνώμων απέναντι στη Διέυθυνση Ειδικής Αγωγής η οποία είχε περιορισμένους πόρους στη διάθεσή της και τους οποίους διαχειρίστηκε χρηστά. Ουδείς αντιλέγει επ'αυτού.

Για την ταμπακιέρα και φέτος λόγος κανένας. Γιατί οι πιστώσεις ήταν μόνο αυτές; Πόσες ζητήθηκαν εξ'αρχής από το ΥΠΕΠΘ; Πόσες ήταν οι πιστώσεις για την γενική εκπαίδευση και γιατί παραχωρήθηκαν τόσο προκλητικώς σπάταλα εις βάρος της Ειδικής Αγωγής ; Στην Καστοριά, στις διάφορες ετεροχρονισμένες και πάντα καθυστερημένες φάσεις προσλήψεων, ήρθαν όντως 10 αναπληρωτές ειδικής αγωγής. Οι ανάγκες ήταν όμως περίπου 25. Ήρθαν την ίδια στιγμή 50 αναπαληρωτές Γενικής εκπαίδευσης όταν οι τραβηγμένες από τα μαλλιά πραγματικές ανάγκες της Καστοριάς ήταν 30, όπως αυτές καταγράφηκαν επίσημα από την Διέυθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι 2ο πλεονάζοντες ανέλαβαν γραμματειακή υποστήριξη των σχολείων, ή ακόμη και την παράλληλη στήριξη παιδιών με αυτισμό, άτυπα πάντα και χωρίς καμμία ειδίκευση. Μόνον με το φιλότιμό τους. Εκεί όπου θεωρήθηκε ότι πιθανόν να υπάρχει. Τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά του ίδιου του Υπουργείου Παιδείας, η αναλογία μαθητών προς δάσκαλο στην Καστοριά κυμαίνεται μεταξύ 10-14 προς 1 . Ο νόμος προβλέπει 25 μαθητές ανά δάσκαλο. Πάραυτα, προσλαμβάνονται 50 αναπληρωτές. Ο νοών νοείτο.

Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι τα σχολεία μας εξακολουθούν να έχουν ανάγκη πλεοναζόντων υπεράριθμων δασκάλων γενικής, αλλά όχι ειδικευμένων δασκάλων ειδική αγωγής. Μάλλον πρόκειται για μία ακόμη μέθοδο άσκησης "κοινωνικής πολιτικής" που εξυπηρετεί πάντα την "δημοκρατική" κοινωνία των συνασπιζόμενων φωνασκούντων, εκβιαστών, μικροπωλητών της ταλαίπωρης "ισχυρής" ψήφου. Εν κατακλείδι, για μία ακόμη χρονιά τα παιδιά μας στον Καιάδα αλλά πάντα με το γάντι. "Εγκρίθηκε η Παράλληλη στήριξη του παιδιού σας αλλά δεν έχουμε πιστώσεις". Συνεχίστε να τροφοδοτείτε κύριοι με πυρίτιδα τη θαλάμη του όπλου που μας κρατά ομήρους. Προσέξτε όμως γιατί η αναπόφευκτη έκρηξη δεν θα καταστρέψει εμάς μόνο. Εμείς πλέον δεν έχουμε και πολλά να χάσουμε.

Το όλο σχέδιο αυτό καταστρώθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση και ετέθη σε εφαρμογή λίγο πριν τις εκλογές. Η νεά κυβέρνηση θεωρητικά δεν φέρει ευθύνη. Το πνεύμα βέβαια της Υπουργικής απάντησης δεν έχει αλλάξει διόλου. Άλλα λόγια ν'αγαπιόμαστε. Χρήματα υπάρχουν δήλωνε προεκλογικά ο πρωθυπουργός, εντοπίζοντας το πρόβλημα στην σπατάλη και την κακοδιαχείριση. Συμφωνούμε απόλυτα και περιμένουμε να τον δούμε να ξεκινά πρώτος τον αγώνα εναντίον τους. Πίστωση χρόνου για την επόμενη χρονιά δίνουμε. Κάθε Φεβρουάριο το Υπουργείο συλλέγει πληροφορίες σχετικά με τις ανάγκες της χώρας σε πόρους Ειδικής Αγωγής. Και φέτος η Καστοριά θα ζητήσει τα ίδια, αν οχι περισσότερα. Ας δούμε λοιπόν τι θα σχεδιάσει η νέα κυβέρνηση.

(Η απάντηση της Υπουργού είναι διαθέσιμη εδώ σε ένα αρχείο zip με τρεις σκαναρισμένες σελίδες)

Δεν υπάρχουν σχόλια: